Головне меню
Пошук по сайту
 
Корисні посилання
ЦНАП є візитівкою влади

5-6 грудня 2013 року в Київі  відбулася міжнародна конференція «Реформа системи надання адміністративних послуг: вимір у контексті європейських стандартів». Мета цього заходу: обмін досвідом та кращими практиками реформування системи надання адміністративних послуг. Організаторами зустрічі є Координаційний центр з упровадження економічних реформ, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України,  німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ.

Місто Рубіжне на цій конференції представляла керівник Центру надання адміністративних послуг м.Рубіжне Ірина Божич.

У вітальному слові організатори так висловили свої побажання: «Реформа системи надання адміністративних послуг є важливою складовою модернізації сектору державного управління. Переконанні, що нинішня конференція сприятиме отриманню нових поштовхів  та зародженню нових ініціатив. Зразковому моделюванню професійної експертизи. Які закладуть основу для подальшої дорожньої карти реформ».

 

Олександр Данилюк, радник Президента України, керівник Координаційного центру з упровадження економічних реформ підкреслив, що адміністративні послуги – це те, чому існує держава і те, що громадянам потрібно від держави. В планах Координаційного центру найближчим часом затвердити перелік адміністративних послуг виконавчих органів влади та провести серію тренінгів для адміністраторів ЦНАПів, які мають стати  професіоналами.

Ніколас Хемпель, регіональний адміністративний керівник німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ розповів, що проект, який у 2010 році стартував у Луганській області, буде продовжено до 2015 року з бюджетом 7,0 млн.евро і наголосив: «Наша велика мета – обмін знаннями та досвідом».

Боб Бонвітт, експерт у сфері державного управління, засновник та колишній голова програми SIGMA підкреслив, що у Европі над цією темою почали працювати ще у 1986 році. Час показав, що  реформування послуг – це дуже складний процес. Зокрема він сказав: «Щоб мати добру послугу – треба мати добру політику та добрі закони. Треба зменшувати бюрократичний тиск». І застеріг: «Не можна сліпо копіювати кращі практики і бути надто амбіційними. Модель «жаби-стрибунця» (коли з дуже низького рівня «стрибають» на дуже високий рівень) повинна поступитися моделі «комахи», яка крок за кроком пересувається по дорозі до своєї мети. Україна знає свою мету – треба зайнятися базовими моментами і при цьому бути реалістичними – думати над тим, як зробити наступний крок,а  не «мріяти».

Др. Дітер Шиманке, державний секретар А.D., експерт проекту  GIZ розповів про підходи та практики реформування системи надання адміністративних, послуг, створення та функціонування офісів надання адміністративних послуг в Німеччині, підкресливши, що в Німеччині «бюргер - бюро» (німецький варіант ЦНАП)  біли створені у містах з кількістю населення більше ніж 20,0 тисяч осіб.

Надія Прокопів, керівник Центру надання адміністративних послуг міста Івано-Франківська розповіла про досвід надання послуг Державної міграційної служби через ЦНАП. Зокрема, вона підкреслила, що сьогодні законодавча база дозволяє це робити і, незважаючи на супротив місцевих представників ДМС, вони підписали угоду , 2 тижні адміністратори навчалися в міграційній службі і сьогодні 4 послуги можна отримати в їх ЦНАПі.

Наталія Шамрай, директор Центру надання адміністративних послуг міста Київ презентувала проект «Швидкі сервіси»: використання інформаційних технологій для спрощення процедур отримання адміністративних послуг. На практиці це означає, що мешканці Києва можуть користуватися сервісом «швидкі послуги» для отримання:

-          статусу та довідки «дитина війни»

-          довідки про компенсаційні виплати батькам на дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

-          довідки про отримання (неотримання( соціальної допомоги;

-          довідки про перебування на квартирному обліку;

-          довідки про перебування у списках бажаючих взяти участь у програмах «Доступне житло».

Для цього за телефоном, або через Інтернет мешканці замовляють «швидку» послугу і через 15-40 хвилин її отримують. Крім того, через мережу київських ЦНАПів можна отримати направлення до дитячого садочка і електронна черга бажаючих отримати місце в дитячому садочку формується в ЦНАПах.

Олена Урсу, керівник проекту ЄС та ПРООН «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг» презентувала проект і серед перших висновків недержавного моніторингу надання адміністративних послуг назвала наявність «політичної волі керівництва»: «В містах, де керівники розуміють важливість організації цієї роботи, успішно працюють ЦНАПи».

Олександр Саєнко, координатор упровадження реформ Координаційного центру з упровадження економічних реформ, підбиваючи підсумки зустрічі и результатів обговорення  «гострих» питань від керівників  ЦНАПів, наголосив: « Ви відчуваєте шалений тиск на містах, ми цей тиск відчуваємо на верхньому рівні. Сьогодні дехто мріє про те, що ЦНАПи – це тимчасове явище. Усім таким мрійникам я відверто відповідаю ЦНАПи – це вимога часу, «озвучена» Законом України «Про адміністративні послуги». Це питання знаходиться на постійному контролі Президента України. Деякі «діячі» намагаються представити ЦНАП як посередницький орган, забуваючи, що на нього покладені функції контролю. Саме тому досі відсутній загальнодержавний перелік адміністративних послуг. Саме тому здебільшого в створених центрах не працюють представники територіальних органів державної виконавчої влади. Вже готуються документи, які спрямовані на посилення позицій Центрів надання адміністративних послуг».


Офіційні сайти
Статистика
зараз на сайті: 3
переглядів: 26
візитів сьогодні: 5181
візитів всього: 541938