Головне меню
Пошук по сайту
 
Корисні посилання
Як покращити систему державних закупівель?

 

Як покращити систему державних закупівель?

27 січня 2012 року у місті Луганську відбувся круглий стіл на тему «Процедури закупівлі в органах місцевого самоврядування», який було організовано Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України.

Основна мета круглого столу - зібрати від учасників основні пропозиції, зауваження та  рекомендації до існуючої системи державних закупівель, особливо зауваження стосовно перепон, які необхідно усунути для покращення функціонування цієї системи.
Ця тема зібрала понад 30 учасників. Від міста Рубіжне у круглому столі взяли участь 8 учасників – представники виконавчих органів Рубіжанської міської ради та комунальних підприємств міста.

Захід було проведено за участі експерта з питань тендерних закупівель – радника проекту «Локальні інвестиції та національна конкурентоспроможність» - Олександра Кравченка, міжнародного експерта з питань тендерних закупівель – громадянина США – Семена Сагайдачного та перекладача – Романа Проскуренка.

Під час круглого столу були зібрані зауваження та пропозиції, серед яких наступні:

1. Державними закупівлями працівники органів місцевого самоврядування займаються за сумісництвом, що в корені є невірним, і призводить до формального, а іноді і непрофесійного підходів. Тому необхідно запроваджувати систему забезпечення професійних кадрів в системі  державних закупівель. Учасники запропонували, щоб в структурі виконкому був створений спеціалізований відділ державних закупівель із штатними одиницями відповідно сфер закупівель та забезпечував закупівлями товарів та послуг усі заклади місцевого самоврядування

2. Контракти, які укладаються по завершенню тендерів, прив’язують закупівлю товарів чи послуг до конкретних цін, які протягом року не можливо змінювати в залежності від економічної ситуації в даній галузі. В результаті контракт не забезпечує належне реагування закупівель на життєвий цикл і не забезпечує закупівлю по ринковій ціні. Тому, органи місцевого самоврядування в більшості випадків вимушені здійснювати закупівлі за завищеними цінами, в результаті чого втрачають бюджетні кошти. Система державних закупівель стає не системою соціально-економічного розвитку громади, підтримкою малого та середнього бізнесу, впровадження енергоефективних технологій та інших інновацій, а системою гальмування розвитку громади.

3. В структурі казначейства відсутня система навчання працівників цього відомства знанням щодо державних закупівель. Тому працівники цього відомства в більшості випадків гальмують процеси закупівель відповідних знань. Так, учасниками були наведені приклади, коли працівники казначейства не пропускали проплати бензину для «швидких карет» через відсутність тендерів, хоча згідно діючого законодавства для цього тендери проводитися не повинні.

4. Іноді ситуація доходить до абсурду. Проплати в казначействі не здійснюються через відсутність надання ксерокопії Вісника закупівель, який ще не вийшов, і якого необхідно чекати для здійснення фінансової операції.
Експерти підкреслили, що основне завдання, яке стоїть на шляху покращення системи державних закупівель є розробка Національної стратегії державних закупівель, яка окреслить основні плани дій на довгострокову перспективу. Проекту ЛІНК було доручено розробити Рекомендації, які мають бути ураховані під час розробки такої Стратегії та передані у Міністерство економічного розвитку та торгівлі України найближчим часом.

 


Офіційні сайти
Статистика
зараз на сайті: 2
переглядів: 17
візитів сьогодні: 1701
візитів всього: 592150